මගේ ගාණ ලැබෙනවා නම් ඕනෑම නිර්මාණයක මම
රඟපානවා
"ඒ දවස්වල නාරාහේන්පිට තලකොටුව වත්තේ අපේ තිප්පොලක් තිබුණා. හැමදාම වගේ අපි එතැනට එකතුවෙනවා. ඉතිං අපි අඩි පුඩි ගහනවා, ශාස්ත්රීය දේ කතා කරනවා. ඒ ජීවිතේ ගෙවුණේ එහෙමයි... එහෙම දවසක ධර්මසේන පතිරාජ මාව කාමරේකට දාලා දොර වැහුවා.
එයා එහෙම කළේ බඹරු ඇවිත් චිත්රපටයේ තේමා ගීතය ලියන්න කියලයි. ඔහු මට කලින් කියලා තිබුණත් ඒක මගේ අතින් කෙරුණේ නෑ. එයා මට කිව්වේ බඹරු ඇවිත් චිත්රපටයේ හෙලන්ගේ චරිතය ඉස්මතු වන විදියට ගීතය ලියවිය යුතුයි කියලයි.
දැන් මම කාමරේ ඇතුලේ ඉඳන් සිංදුව ලියන්න පටන් ගත්තා.
පින්ගුත්තර දිවුල් කඩන් කාලා උදුම්බරාව ගහට නග්ගලා වටේට කටු හිටවපු මිනිහෙක්. දිවුල් ගෙඩි හැදෙන්නේ මල්වලින් නෙමෙයි. "බඹරු ඇවිත්" චිත්රපටයේ හෙලනුත් එහෙමයි. එයා වැල්ලේ ඉපදිලා, හැදිලා කල වයස යන්නත් කලින් නගරයෙන් ආපු සෙල්ලක්කාරයකු අතින් සල්ලන් වෙනවා. ඇය මලකින් ගෙඩියක් වුණු එකියක් නෙවෙයි.
"ඒ දවස්වල නාරාහේන්පිට තලකොටුව වත්තේ අපේ තිප්පොලක් තිබුණා. හැමදාම වගේ අපි එතැනට එකතුවෙනවා. ඉතිං අපි අඩි පුඩි ගහනවා, ශාස්ත්රීය දේ කතා කරනවා. ඒ ජීවිතේ ගෙවුණේ එහෙමයි... එහෙම දවසක ධර්මසේන පතිරාජ මාව කාමරේකට දාලා දොර වැහුවා.
එයා එහෙම කළේ බඹරු ඇවිත් චිත්රපටයේ තේමා ගීතය ලියන්න කියලයි. ඔහු මට කලින් කියලා තිබුණත් ඒක මගේ අතින් කෙරුණේ නෑ. එයා මට කිව්වේ බඹරු ඇවිත් චිත්රපටයේ හෙලන්ගේ චරිතය ඉස්මතු වන විදියට ගීතය ලියවිය යුතුයි කියලයි.
දැන් මම කාමරේ ඇතුලේ ඉඳන් සිංදුව ලියන්න පටන් ගත්තා.
පින්ගුත්තර දිවුල් කඩන් කාලා උදුම්බරාව ගහට නග්ගලා වටේට කටු හිටවපු මිනිහෙක්. දිවුල් ගෙඩි හැදෙන්නේ මල්වලින් නෙමෙයි. "බඹරු ඇවිත්" චිත්රපටයේ හෙලනුත් එහෙමයි. එයා වැල්ලේ ඉපදිලා, හැදිලා කල වයස යන්නත් කලින් නගරයෙන් ආපු සෙල්ලක්කාරයකු අතින් සල්ලන් වෙනවා. ඇය මලකින් ගෙඩියක් වුණු එකියක් නෙවෙයි.
මේ අදහස මගේ ඔලුවට කොහෙන් ආවාද මන්දා... මං ලිව්වා. ඒක දොරට
යටින් පතිරාජට ඇරියා. එයා හොඳ නෑ කියලා ආපහු දොරට යටින් ඒක
එව්වා. මෙහෙම දහතුන්වතාවක් ලියලා දාහතර වැනි වතාවේ දොර ඇරුණා.
ගීතය හොඳටම ලියෑවිලා තිබුණා."
මේ සොඳුරු කතන්දරය කියන්නේ ඩබ්ලිව්. ජයසිරි. එදා ක්ෂේත්රයේ විශිෂ්ට රංගධරයෙක්... ඊට වඩා යමක් ඔහු ගැන හඳුන්වන්න කියන්න ඕන නෑ. හැබැයි ඔහු ගීත රචකයෙක්. ලේඛකයෙක්. මේ කවුරු වුණත් අපි දකින "ජයසිරි" තරමක් අසාමාන්ය චරිතයක්. සමහරවිට ඔහු කියන දේවල් ක්ෂේත්රයේ සෑහෙන්න කතාබහට ලක්වෙනවා. හැබැයි ජයසිරි ඉතාම "නිදහස්" ජීවිතයක් ගත කරන කෙනෙක්.
"කලාකාරයකුගේ ජීවිතය සාම්ප්රදායික වෙන්න ඕන නෑ. සාම්ප්රදායික ජීවිතයක් ගත කරනවානම් එයා කලාකාරයෙක් නෙවෙයි. එයාගේ කාර්යය වෙන්න ඕන මේ සාම්ප්රදායික ලෝකය වෙනස් කරන්න උත්සාහ කිරීමයි. මම දන්නේ නෑ මගේ ජීවිතයට නම් අච්චුවක් නෑ. අහවල් අවුරුද්දේ වාහනයක් ගන්නවා... ගෙයක් හදනවා... ඒ වගේ ප්ලෑන් මගේ ළඟ නෑ. මේ ජීවිතේ කවදාහරි මරණයෙන් කෙළවර වෙනවා. ඒ නිසා අච්චු හදාගෙන රාමු හදාගෙන මේ ජීවිතේ ගැන නහින්නේ නැතුව හොඳින් නිදහසේ කාලය ගත කරන්න ඕන."
මෙන්න මේ සාම්ප්රදායිකත්වයෙන් මිදුණු කතා බහ නිසාම අපි ඔහු එක්ක කාලයකට පස්සේ කතා කළා. ඒ මෙන්න මේ විදියට.
ඔබ කලාකරුවෙක්ද?
මොනවා කරන්නත් කලින් මම මනුස්සයෙක්.
කලා ක්ෂේත්රය ගැන මොන වගේ විග්රහයක්ද තියෙන්නේ.
මොනම විග්රහයක්වත් අදහසක්වත් නෑ. අද කලාව කියන්නේ මොකක්ද? මොන වගේ තැනකද තියෙන්නේ කියන එකයි මට තියෙන ප්රශ්නය. කලාව කියලා, මේ වෙනකොට කලාකාරයෝ කියන අය අඳුනාගෙන තියෙන්නේ මොකක්ද? ඒකත් ප්රශ්නයක්.
එහෙම කිව්වම ප්රශ්නයක් මතුවෙනවා ඔබ මේ ක්ෂේත්රය තුළ මොනවද කරන්නේ කියලා.
මම මගේ භූමිකාව කරනවා. මම කරන දේට අවංක වෙනවා. මම නිර්මාණයකට දායක වෙනවානම් ඒකට අවංකව වැඩ කරනවා.
අනෙක් අය අවංකව වැඩ කරන්නේ නැද්ද?
අනෙක් අය ගැන කියන්න මම දන්නේ නෑනේ. මම කිව්වේ මගේ ගැන. මම ඔයාගෙන් අහන්නේ පහුගිය අවුරුදු විස්සක විතර කාලයක් ඇතුළත කලාකාරයෙක් කියලා කවුද බිහිවෙලා ඉන්නේ. (බල්ලකුගේ බිරුම් හඬ අසමින්) කලාව ගැන කතා කරනකොට බල්ලොත් බුරනවා.
ඔබ කියන්නේ එහෙම කවුරුත් නිර්මාණශීලී අය බිහිවෙලා නෑ කියන එකද?
අපෝ නෑ. කොච්චර ඉන්නවද? මම නිකං උදාහරණ දෙන්නම්. දැන් දොළහක් නාට්යයේ මම රඟපාපු නිසා කියනවා නෙවෙයි. ඇත්තටම ඒක හොඳ නාට්යයක්.
ඔව්... නාට්යය හොඳයි. එතකොට පුද්ගලයා.
පුද්ගලයා හොඳ නැත්නම් ඒක වේදිකාවට පේන්නේ නෑනේ. අතුල ජයසිංහ කියන්නේ නිර්මාණශීලී, හොඳ දෙයක් කරන තරුණයෙක්. දැන් මම කියන්නේ අපි පහුගිය අතීතය දෙසට ගියොත්, ඒ වගේ කීප දෙනෙක් හැරුණුකොට කවුද ඉන්නේ. ධර්මසිරි බණ්ඩාරනායක වගේ මිනිස්සු බිහිවෙන්නේ ඉතාම කලාතුරකින්. ඒකයි මම කියන්නේ.
හරි... එහෙම අර්බුදයක් තියෙනවනම් මොකක්ද ඒක විසඳගන්න ගන්න ඕන පියවර...
අපි අවංක වෙන්න ඕන. තමන් කරන දේ නිවැරදිව කරන්න ඕන. වෙන පරමාර්ථ එක්ක වැඩ කරන්න හොඳ නෑ.
වෙන වෙන පරමාර්ථ කීවේ "මාකට්" කරන එකද?
ඔව්... මාකට් කරන එකත් එක ප්රශ්නයක් තමයි. ඊළඟට ප්රශ්නයක් මතුවෙනවා ඇත්තටම මේ කලාකාරයන්ට රජයෙන් හරි දෙයක් ලැබෙනවද කියන එක.
ඒ කියන්නේ මේ ක්ෂේත්රයේ ප්රශ්නවලට ඒක සෘජුවම බලපානවා කියන එකද?
ඔව්.
මම ආපහු අහන්නේ, දේශපාලනය මේ අර්බුදයට සෘජුවම බලපානවද?
ඔව්... එහෙම කිව්වත් හරි. ඕකට ඕන තරම් උදාහරණ එක්ක කරුණු දෙන්න පුළුවන්. නමුත් මම එකක් විතරක් කියන්නම්. අපේ නාට්ය දෙකක් ඉන්දියාවට ගියා. ඒ නාට්ය දෙක ඉන්දියාවට අරන් යන්න රජයෙන් කිසිම උදව්වක් ලැබුණේ නෑ. ඒ කොල්ලෝ බොහොම අමාරුවෙන් තමයි සල්ලි හොයා ගත්තේ. අඳුරන අයගෙන් ඉල්ලගෙන, ගෙවල් දොරවල් වලින් ඉල්ලගෙන හරි දුකක් විඳගෙන ඒ නාට්ය ඉන්දියාවට ගෙනිච්චා.
හරිනම් ආණ්ඩුව සතුටුවෙලා මේවාට අවශ්ය කටයුතු සලසලා දෙන්න එපායෑ. ඉතිං ඔය වගේ විවිධ කාරණාවලදී මේ මැදිහත්වීම කියන එක වැදගත්. ඒත් ඒක එහෙම වෙන්නේ නෑ.
ඉතිං ඒවා ආණ්ඩුවටම භාරදීලා අතපිහදගන්න පුළුවන්ද?
බෑ... අපිත් එකට දායක වෙන්න ඕන.
එහෙම ක්රියා මාර්ගයකට යන්න තරම් ක්ෂේත්රයේ අයගේ එකමුතුවක් නෑ කිව්වොත් පිළිගන්නවද?
ඒකත් එක කාරණයක්. මම කිව්වනේ විවිධ හේතු මේකට බලපානවා කියලා. දැන් ඉස්සර තිබුණා නාට්ය කරන අය අතරේ කණ්ඩායම්. අපි ගත්තොත් සුගතපාලද සිල්වා ඇතුළු "අපේ කට්ටිය" කියන කණ්ඩායම. විශිෂ්ට නිර්මාණ රැසක් ඒ තුළින් බිහිවුණා. ඒ විතරක් නෙවෙයි... බොහෝම ශාස්ත්රීය සංවාද, වාද විවාද මත, ගොඩනැඟුණා. ඒ තුළින් වඩාත් හොඳ දේ බිහිවුණා. සාහිත්යමය නිර්මාණ, වේදිකා නාට්ය මේ ආදී වශයෙන් බොහෝ දේ බිහිවුණේ ඒ තුළින් අද එහෙම එකක් තියෙනවද?
ඔබ මේ ක්ෂේත්රයේ බොහෝ දේ "මාකට්" කරන්න වෙන බව කිව්වා. ඒක හරිද?
ඔව් මේ වෙලාවේ හැම දෙයක්ම මාකට් වෙනවා. ඒක වළක්වන්න බෑ.
ඔබ වුණත්....
ඔව්... මම වුණත් මාකට් වෙනවා.
එතකොට ඔබ කියපු "නිර්මාණයට අවංක වීම" යි මේ කාරණයයි ගැලපෙන්නේ නෑනේ.
නෑ... ගැලපෙන්නේ නෑ... ඒක හරි... ඒක ගැලපෙන්නේ නෑ. නමුත් එහෙම වෙනවා. මේක ධනවාදයටත් නැති, මොකකටවත් නැති මොකක්ද එකක්. ඒකේ ඕන දෙයක් කුණු ගොඩක් වෙනවා.
එතකොට නිර්මාණයක හොඳ නරක තෝරගෙන...
(ප්රශ්නය අසා නිමවීමට පෙර) තෝරාගෙන රඟපාන්න බෑ. ඒක පැහැදිලිවම ඇත්ත. මම ඕන එකක රඟපානවා. ඒක මගේ වෘත්තීය. මම හොඳ නරක හොය හොයා ඉන්නේ නෑ. මගේ ගාන ලැබෙනවනම් මම රඟපානවා.
මට කියන්න එතකොට ඔබ නිර්මාණයට අවංක වීමේ පරමාදර්ශී කලාව ගොඩනගන්න ඕන තැනින් ඉවත් වෙනවද කියන එක..
ඔය ප්රශ්නයම වැරදියි. කොහෙද එහෙම පරමාදර්ශී කලාවක් තියෙන්නේ. එහෙම එකක අංශු මාත්රයක්වත් දැන් තියෙනවද? මම කිව්වේ මම අවංක වෙනව කියන එකයි. ඕනෑ එකක රඟපනාවා කියපු පමණින්ම අවංක නෑ කියලා තර්කයක් මතු කරන්න බෑනේ. මම මේ කුණුගොඩේ කුණු නොවී ඉන්න උත්සාහ ගන්නවා.
ඔබ කරපු ප්රකාශ සමහරක් විවාදයට ලක්වුණා.
ඔව්. ඇත්ත කිව්වම එහෙම වෙනවා. ඇත්ත කිව්වම රිදෙන අයට රිදෙනවා. බොරු කරන අයට ඇත්ත කියනකොට ඒක ටිකක් අහගෙන ඉන්න අමාරුයි.
ලිංගික කාරණා සම්බන්ධයෙන් ඔබේ මතවාද ගැන...
ඔව්... ඒ ගැන තමයි කතා ඇතිවුණේ. මම ඉතිං ඇත්තනේ කියන්නේ. බොරු සුචරිතවාදී මූණක් පෙන්නගෙන ඉන්න අයට ඉතිං තරහා යනවා තමයි...
ඔබේ ගීත රචනා කලාව එක තැනකදී නතර වෙනවා.
එක තැනකදී නතර වෙනවා නෙවෙයි, එක දිගට ලියන්නේ නෑ. "බඹරු ඇවිත්" චිත්රපටයේ ගීතය ලිව්වෙත් මම. ජිප්සීස් සුනිල් පෙරේරාගේ "ලොරෙන්සෝද අල්මේදා" ගීතය ලිව්වෙත් මම. ඉතිං ඒ දෙකම අහපු අය පිළිගත්තා.
නමුත් මේ දෙක අතර තිබෙන වෙනස ගැන කතා බහ කෙරෙනවා.
ඔව්... "බඹරු ඇවිත්" ගීතය ක්ලැසික්... ලොරෙන්සෝද අල්මේදා බයිලා... ඕකනේ කියන්නේ. ඒ වුණාට ඒ ගීත දෙකම හොඳයි.
නමුත් මේ බෙදීම තුළම කලාකාරයෙක් ගැන යම් තක්සේරුවකට එනවා නේද?
ඒක ඉතිං එහෙම තීරණ ගන්න අයගේ ප්රශ්නයක්නේ.. ඒක මට අදාළ නෑ. මම නිර්මාණ කරනවා. කට්ටියක් කියනවා කැන්ටාටා ඔපෙරා හොඳයි කියලා. තව කට්ටියක් කියනවා බයිලා හොඳයි කියලා. ඕක තමයි තත්ත්වය. ඒත් නිර්මාණාත්මකව ගත්තොත් මේ දෙකේම තියෙන හොඳ ගැනයි අපි කතා කරන්න ඕන.
ඔබ ලේඛකයෙක්...
ඔව්... ඒකත් මේ කරන දේවල් එක්කම කරගෙන යනවා. පත්තරවලට ලියන්න කියනවා. විවේකයක් හොයාගෙන ලියනවා.
ඔබ මේ දිනවල දායකවෙලා ඉන්න නිර්මාණ මොනවද කියලත් දැනගන්න කැමතියි.
ධර්මසේන පතිරාජගේ චිත්රපටයකට දායක වෙලා ඉන්නවා. ඒ වගේම තව මම රඟපෑ චිත්රපට කිහිපයක්ම එන්න තියෙනවා. ටෙලි නාට්ය කිහිපයකම රඟපෑවා. පරණ ටවුම ටෙලි නාට්ය හොඳ ටෙලි නාට්යයක්... වේදිකා නාට්යවලටත් සම්බන්ධ වෙනවා.
මේ සොඳුරු කතන්දරය කියන්නේ ඩබ්ලිව්. ජයසිරි. එදා ක්ෂේත්රයේ විශිෂ්ට රංගධරයෙක්... ඊට වඩා යමක් ඔහු ගැන හඳුන්වන්න කියන්න ඕන නෑ. හැබැයි ඔහු ගීත රචකයෙක්. ලේඛකයෙක්. මේ කවුරු වුණත් අපි දකින "ජයසිරි" තරමක් අසාමාන්ය චරිතයක්. සමහරවිට ඔහු කියන දේවල් ක්ෂේත්රයේ සෑහෙන්න කතාබහට ලක්වෙනවා. හැබැයි ජයසිරි ඉතාම "නිදහස්" ජීවිතයක් ගත කරන කෙනෙක්.
"කලාකාරයකුගේ ජීවිතය සාම්ප්රදායික වෙන්න ඕන නෑ. සාම්ප්රදායික ජීවිතයක් ගත කරනවානම් එයා කලාකාරයෙක් නෙවෙයි. එයාගේ කාර්යය වෙන්න ඕන මේ සාම්ප්රදායික ලෝකය වෙනස් කරන්න උත්සාහ කිරීමයි. මම දන්නේ නෑ මගේ ජීවිතයට නම් අච්චුවක් නෑ. අහවල් අවුරුද්දේ වාහනයක් ගන්නවා... ගෙයක් හදනවා... ඒ වගේ ප්ලෑන් මගේ ළඟ නෑ. මේ ජීවිතේ කවදාහරි මරණයෙන් කෙළවර වෙනවා. ඒ නිසා අච්චු හදාගෙන රාමු හදාගෙන මේ ජීවිතේ ගැන නහින්නේ නැතුව හොඳින් නිදහසේ කාලය ගත කරන්න ඕන."
මෙන්න මේ සාම්ප්රදායිකත්වයෙන් මිදුණු කතා බහ නිසාම අපි ඔහු එක්ක කාලයකට පස්සේ කතා කළා. ඒ මෙන්න මේ විදියට.
ඔබ කලාකරුවෙක්ද?
මොනවා කරන්නත් කලින් මම මනුස්සයෙක්.
කලා ක්ෂේත්රය ගැන මොන වගේ විග්රහයක්ද තියෙන්නේ.
මොනම විග්රහයක්වත් අදහසක්වත් නෑ. අද කලාව කියන්නේ මොකක්ද? මොන වගේ තැනකද තියෙන්නේ කියන එකයි මට තියෙන ප්රශ්නය. කලාව කියලා, මේ වෙනකොට කලාකාරයෝ කියන අය අඳුනාගෙන තියෙන්නේ මොකක්ද? ඒකත් ප්රශ්නයක්.
එහෙම කිව්වම ප්රශ්නයක් මතුවෙනවා ඔබ මේ ක්ෂේත්රය තුළ මොනවද කරන්නේ කියලා.
මම මගේ භූමිකාව කරනවා. මම කරන දේට අවංක වෙනවා. මම නිර්මාණයකට දායක වෙනවානම් ඒකට අවංකව වැඩ කරනවා.
අනෙක් අය අවංකව වැඩ කරන්නේ නැද්ද?
අනෙක් අය ගැන කියන්න මම දන්නේ නෑනේ. මම කිව්වේ මගේ ගැන. මම ඔයාගෙන් අහන්නේ පහුගිය අවුරුදු විස්සක විතර කාලයක් ඇතුළත කලාකාරයෙක් කියලා කවුද බිහිවෙලා ඉන්නේ. (බල්ලකුගේ බිරුම් හඬ අසමින්) කලාව ගැන කතා කරනකොට බල්ලොත් බුරනවා.
ඔබ කියන්නේ එහෙම කවුරුත් නිර්මාණශීලී අය බිහිවෙලා නෑ කියන එකද?
අපෝ නෑ. කොච්චර ඉන්නවද? මම නිකං උදාහරණ දෙන්නම්. දැන් දොළහක් නාට්යයේ මම රඟපාපු නිසා කියනවා නෙවෙයි. ඇත්තටම ඒක හොඳ නාට්යයක්.
ඔව්... නාට්යය හොඳයි. එතකොට පුද්ගලයා.
පුද්ගලයා හොඳ නැත්නම් ඒක වේදිකාවට පේන්නේ නෑනේ. අතුල ජයසිංහ කියන්නේ නිර්මාණශීලී, හොඳ දෙයක් කරන තරුණයෙක්. දැන් මම කියන්නේ අපි පහුගිය අතීතය දෙසට ගියොත්, ඒ වගේ කීප දෙනෙක් හැරුණුකොට කවුද ඉන්නේ. ධර්මසිරි බණ්ඩාරනායක වගේ මිනිස්සු බිහිවෙන්නේ ඉතාම කලාතුරකින්. ඒකයි මම කියන්නේ.
හරි... එහෙම අර්බුදයක් තියෙනවනම් මොකක්ද ඒක විසඳගන්න ගන්න ඕන පියවර...
අපි අවංක වෙන්න ඕන. තමන් කරන දේ නිවැරදිව කරන්න ඕන. වෙන පරමාර්ථ එක්ක වැඩ කරන්න හොඳ නෑ.
වෙන වෙන පරමාර්ථ කීවේ "මාකට්" කරන එකද?
ඔව්... මාකට් කරන එකත් එක ප්රශ්නයක් තමයි. ඊළඟට ප්රශ්නයක් මතුවෙනවා ඇත්තටම මේ කලාකාරයන්ට රජයෙන් හරි දෙයක් ලැබෙනවද කියන එක.
ඒ කියන්නේ මේ ක්ෂේත්රයේ ප්රශ්නවලට ඒක සෘජුවම බලපානවා කියන එකද?
ඔව්.
මම ආපහු අහන්නේ, දේශපාලනය මේ අර්බුදයට සෘජුවම බලපානවද?
ඔව්... එහෙම කිව්වත් හරි. ඕකට ඕන තරම් උදාහරණ එක්ක කරුණු දෙන්න පුළුවන්. නමුත් මම එකක් විතරක් කියන්නම්. අපේ නාට්ය දෙකක් ඉන්දියාවට ගියා. ඒ නාට්ය දෙක ඉන්දියාවට අරන් යන්න රජයෙන් කිසිම උදව්වක් ලැබුණේ නෑ. ඒ කොල්ලෝ බොහොම අමාරුවෙන් තමයි සල්ලි හොයා ගත්තේ. අඳුරන අයගෙන් ඉල්ලගෙන, ගෙවල් දොරවල් වලින් ඉල්ලගෙන හරි දුකක් විඳගෙන ඒ නාට්ය ඉන්දියාවට ගෙනිච්චා.
හරිනම් ආණ්ඩුව සතුටුවෙලා මේවාට අවශ්ය කටයුතු සලසලා දෙන්න එපායෑ. ඉතිං ඔය වගේ විවිධ කාරණාවලදී මේ මැදිහත්වීම කියන එක වැදගත්. ඒත් ඒක එහෙම වෙන්නේ නෑ.
ඉතිං ඒවා ආණ්ඩුවටම භාරදීලා අතපිහදගන්න පුළුවන්ද?
බෑ... අපිත් එකට දායක වෙන්න ඕන.
එහෙම ක්රියා මාර්ගයකට යන්න තරම් ක්ෂේත්රයේ අයගේ එකමුතුවක් නෑ කිව්වොත් පිළිගන්නවද?
ඒකත් එක කාරණයක්. මම කිව්වනේ විවිධ හේතු මේකට බලපානවා කියලා. දැන් ඉස්සර තිබුණා නාට්ය කරන අය අතරේ කණ්ඩායම්. අපි ගත්තොත් සුගතපාලද සිල්වා ඇතුළු "අපේ කට්ටිය" කියන කණ්ඩායම. විශිෂ්ට නිර්මාණ රැසක් ඒ තුළින් බිහිවුණා. ඒ විතරක් නෙවෙයි... බොහෝම ශාස්ත්රීය සංවාද, වාද විවාද මත, ගොඩනැඟුණා. ඒ තුළින් වඩාත් හොඳ දේ බිහිවුණා. සාහිත්යමය නිර්මාණ, වේදිකා නාට්ය මේ ආදී වශයෙන් බොහෝ දේ බිහිවුණේ ඒ තුළින් අද එහෙම එකක් තියෙනවද?
ඔබ මේ ක්ෂේත්රයේ බොහෝ දේ "මාකට්" කරන්න වෙන බව කිව්වා. ඒක හරිද?
ඔව් මේ වෙලාවේ හැම දෙයක්ම මාකට් වෙනවා. ඒක වළක්වන්න බෑ.
ඔබ වුණත්....
ඔව්... මම වුණත් මාකට් වෙනවා.
එතකොට ඔබ කියපු "නිර්මාණයට අවංක වීම" යි මේ කාරණයයි ගැලපෙන්නේ නෑනේ.
නෑ... ගැලපෙන්නේ නෑ... ඒක හරි... ඒක ගැලපෙන්නේ නෑ. නමුත් එහෙම වෙනවා. මේක ධනවාදයටත් නැති, මොකකටවත් නැති මොකක්ද එකක්. ඒකේ ඕන දෙයක් කුණු ගොඩක් වෙනවා.
එතකොට නිර්මාණයක හොඳ නරක තෝරගෙන...
(ප්රශ්නය අසා නිමවීමට පෙර) තෝරාගෙන රඟපාන්න බෑ. ඒක පැහැදිලිවම ඇත්ත. මම ඕන එකක රඟපානවා. ඒක මගේ වෘත්තීය. මම හොඳ නරක හොය හොයා ඉන්නේ නෑ. මගේ ගාන ලැබෙනවනම් මම රඟපානවා.
මට කියන්න එතකොට ඔබ නිර්මාණයට අවංක වීමේ පරමාදර්ශී කලාව ගොඩනගන්න ඕන තැනින් ඉවත් වෙනවද කියන එක..
ඔය ප්රශ්නයම වැරදියි. කොහෙද එහෙම පරමාදර්ශී කලාවක් තියෙන්නේ. එහෙම එකක අංශු මාත්රයක්වත් දැන් තියෙනවද? මම කිව්වේ මම අවංක වෙනව කියන එකයි. ඕනෑ එකක රඟපනාවා කියපු පමණින්ම අවංක නෑ කියලා තර්කයක් මතු කරන්න බෑනේ. මම මේ කුණුගොඩේ කුණු නොවී ඉන්න උත්සාහ ගන්නවා.
ඔබ කරපු ප්රකාශ සමහරක් විවාදයට ලක්වුණා.
ඔව්. ඇත්ත කිව්වම එහෙම වෙනවා. ඇත්ත කිව්වම රිදෙන අයට රිදෙනවා. බොරු කරන අයට ඇත්ත කියනකොට ඒක ටිකක් අහගෙන ඉන්න අමාරුයි.
ලිංගික කාරණා සම්බන්ධයෙන් ඔබේ මතවාද ගැන...
ඔව්... ඒ ගැන තමයි කතා ඇතිවුණේ. මම ඉතිං ඇත්තනේ කියන්නේ. බොරු සුචරිතවාදී මූණක් පෙන්නගෙන ඉන්න අයට ඉතිං තරහා යනවා තමයි...
ඔබේ ගීත රචනා කලාව එක තැනකදී නතර වෙනවා.
එක තැනකදී නතර වෙනවා නෙවෙයි, එක දිගට ලියන්නේ නෑ. "බඹරු ඇවිත්" චිත්රපටයේ ගීතය ලිව්වෙත් මම. ජිප්සීස් සුනිල් පෙරේරාගේ "ලොරෙන්සෝද අල්මේදා" ගීතය ලිව්වෙත් මම. ඉතිං ඒ දෙකම අහපු අය පිළිගත්තා.
නමුත් මේ දෙක අතර තිබෙන වෙනස ගැන කතා බහ කෙරෙනවා.
ඔව්... "බඹරු ඇවිත්" ගීතය ක්ලැසික්... ලොරෙන්සෝද අල්මේදා බයිලා... ඕකනේ කියන්නේ. ඒ වුණාට ඒ ගීත දෙකම හොඳයි.
නමුත් මේ බෙදීම තුළම කලාකාරයෙක් ගැන යම් තක්සේරුවකට එනවා නේද?
ඒක ඉතිං එහෙම තීරණ ගන්න අයගේ ප්රශ්නයක්නේ.. ඒක මට අදාළ නෑ. මම නිර්මාණ කරනවා. කට්ටියක් කියනවා කැන්ටාටා ඔපෙරා හොඳයි කියලා. තව කට්ටියක් කියනවා බයිලා හොඳයි කියලා. ඕක තමයි තත්ත්වය. ඒත් නිර්මාණාත්මකව ගත්තොත් මේ දෙකේම තියෙන හොඳ ගැනයි අපි කතා කරන්න ඕන.
ඔබ ලේඛකයෙක්...
ඔව්... ඒකත් මේ කරන දේවල් එක්කම කරගෙන යනවා. පත්තරවලට ලියන්න කියනවා. විවේකයක් හොයාගෙන ලියනවා.
ඔබ මේ දිනවල දායකවෙලා ඉන්න නිර්මාණ මොනවද කියලත් දැනගන්න කැමතියි.
ධර්මසේන පතිරාජගේ චිත්රපටයකට දායක වෙලා ඉන්නවා. ඒ වගේම තව මම රඟපෑ චිත්රපට කිහිපයක්ම එන්න තියෙනවා. ටෙලි නාට්ය කිහිපයකම රඟපෑවා. පරණ ටවුම ටෙලි නාට්ය හොඳ ටෙලි නාට්යයක්... වේදිකා නාට්යවලටත් සම්බන්ධ වෙනවා.
0 comments:
Post a Comment